Klachtenregeling
Binnen onze kliniek streven we naar hoogwaardige oogzorg en een hoge patienttevredenheid. Ondanks dat is het altijd mogelijk dat u niet of niet geheel tevreden bent.
In dat geval gaan we graag met u in gesprek om te kijken naar een gezamenlijke oplossing voor uw ontevredenheid. U bent ook in de gelegenheid om een klacht in te dienen bij onze kliniek, voor deze situaties hanteren we een klachtenregeling.
Klachtenregeling Dr. Binkhorst Eye Center
U kunt uw klacht schriftelijk of via e-mail indienen, waarna wij uw klacht binnen een termijn van 6 weken na ontvangst in behandeling nemen en u van een reactie voorzien.
De volgende stappen zijn onderdeel van onze klachtenregeling:
1. Gesprek tussen patiënt en arts
Indien blijkt dat u niet tevreden bent over de handelswijze of geleverde dienstverlening, vind een gesprek plaats met de arts. Mogelijk dat hier naar een oplossing gezocht kan worden, of de situatie afdoende opgehelderd kan worden.
2. Klachtenfunctionaris
Indien u na afloop van een gesprek met de arts niet tot overeenstemming bent gekomen over uw klacht, kunt u zich richgen tot de klachtenfunctionaris. Deze onafhankelijk persoon is voor u benaderbaar, u kunt de contactgegevens via onze kliniek verkrijgen.
3. Geschilleninstantie
Indien u na gesprek, al dan niet met bemiddeling van de klachtenfunctionaris, niet tot overeenstemming komt over de klacht, kunt u zich wenden tot een geschilleninstantie. Onze kliniek is aangesloten bij ‘De Geschillencommissie Zorg‘ algemeen.